Žmonės ne tik mėgsta stebėti įvairiausias sporto varžybas stadione ar per televizorių, sirgti už savo mėgstamą žaidėją, sporto komandą, bet ir patys būti aktyvūs įvairiose sporto šakose. Neretas iš mūsų laisvalaikiu va-inėja dviračiu, rytais daro mankštą, bėgioja, ar net reguliariai lanko sporto salč ar baseiną.  Dažnai dėl žinių šioje srityje stokos žmonės vengia maisto papildų, manydami, jog jie yra žalingi ir gali pakenkti jų sveikatai. Jei keletą mėnesių sportuojantis paauglys paprašo tėvų pinigų vienam ar kitam maisto papildui įsigyti, dažniausiai jų reakcija būna neigiama. Tokioje situacijoje iš tėvų dažnai galima išgirsti tokį klausimą: kam tau ta chemija?

Kadangi esu aktyvus, nemažą patirtį turintis sportininkas, į klausimą, ar reikalingi papildai sporte, atsakysiu taip: realiai viskas priklauso nuo jūsų pasirinktos sporto šakos, treniruočių intensyvumo ir krūvio. Yra nemažai sporto šakų, kurias pasirinkus mėgėjiškoms treniruotėms pilnai užtenka pakankamai ilsėtis, sveikai maitintis, vartoti pakankamai skysčių ir gerti vitaminus. Sportuojant per prakaitą prarandama nemažai organizmo kauptų vitaminų bei mineralų atsargų. Todėl, kad neišsekintume savo kūno, geras vitaminų ir mineralų kompleksas, besirūpinant savo sveikata, kiekviename sporte yra tikrai būtinas.

Didžiausias sporto papildų poreikis atsiranda, pasirinkus kultūrizmą. Šioje sporto šakoje, deja, apsiriboti vien vitaminais tikrai nepavyks. Nors dauguma paauglių ir kitų pradedančių sportininkų nesuvokia, bet raumenys iš oro neauga. Norint juos užsiauginti, reikia „statybinių medžiagų“. Tos medžiagos yra randamos maiste, tad norint turėti didelius raumenis, teks nuolat plušėti ne tik treniruočoų salėje, bet ir virtuvėje. Pagrindinė ir pati svarbiausia raumenų statybos medžiaga yra baltymai. Esmė tame, kad jų reikia labai daug, todėl norint gauti reikiamą jų kiekį, tektų kasdieną suvalgyti nežmonišką kiekį liesos mėsos, paukštienos, kiaušinių ir pieno produktų. Tai greičiausiai sukeltų virškinimo problemas, juk organizmas taipogi turi savo galimybių ribas. Kad palengvinti sportininkų dalią, yra gaminami jau paruošti baltymai (angliškai – protein) miltelių pavidalu. Tai populiariausias pasaulyje sporto papildas. Kokybiškas proteinas paprastai yra gaminamas iš pieno – geriausio vertingų baltymų šaltinio.

Tačiau šiame straipsnyje labiau norėčiau pakalbėti apie kitą, ypatingai populiarų sporto papildą – kreatiną. Kai pirmą kartą išgirdau šį pavadinimą, pagalvojau, jog tai kažkoks sintetiniu būdu išgautas chemikalas, tačiau toli gražu taip nėra. Kreatinas yra gaminamas keikvieno žmogaus organizme. Tai visiškai natūralus ir saugus papildas. Jau labai seniai yra įrodyta, kad kreatinas neturi šalutinių poveikių ir yra visiškai nekenksmingas žmogaus organizmui. Kreatinas yra gana pigus, todėl lengvai įperkamas netgi ir studentams. Jis ypatingai vertinamas dėl savo išskirtinės savybės padidinti sportininko jėgos galimybių ribas net iki 10 procentų, o tai tikrai labai daug reiškia. Kreatinas, kaip ir visi kiti maisto papildai, kiekvieną žmogų veikia skirtingai – vieni jo poveikio nejaučia visiškai arba labai silpnai, kitiems tai – stebuklingas papildas, kurio pagalba yra pasiekiami puikūs rezultatai. Asmeniškai aš galiu pasakyti, kas kreatinas yra puikus maisto papildas, kuris kiekvienoje sporto šakoje, kurioje yra svarbi jėga, gali tirkai daug padėti.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *